stiri

Incepe proiectarea segmentului de autostrada Ungheni – Tg.Neamt

Guvernul României a avansat ieri indicatorii economici pentru porțiunea din Autostrada A7 dintre Prahova și Buzău, parte a coridorului București – Regiunea de Nord-Est. Dezvăluirea a fost făcută de parlamentarul ieşean Alexandru Muraru (PNL), care susţine că „orice kilometru de autostradă care va eficientiza rețeaua de transport spre și dinspre Moldova este un câștig pentru regiunea noastră și județul Iași, inclusiv”. „Autostrada A7 nu este în competiție cu celălalt proiect major mult-așteptat de ieșeni, respectiv Autostrada A8, întrucât cele două urmăresc conectivități regionale diferite și scopuri variate. Avem nevoie de Autostrada A7 pentru conexiunea firească dintre regiunea de Nord-Est și regiunea de dezvoltare București – Ilfov, respectiv dintre capitala Moldovei și capitala României”, spune deputatul ieşean.

Sectorul Bacău – Pașcani, în faza investigațiilor geotehnice

Traseul dintre Prahova și Buzău care face obiectul hotărârii de Guvern de ieri, are o lungime de 63,25 kilometri și va avea o valoare totală a investiției, inclusiv TVA, de 5.449.984 mii lei, cu finanțare din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat. În aceeași ordine de idei, tronsonul Ploiești – Pașcani din Autostrada A7 rămâne prioritate în Planul Național de Redresare și Reziliență, în schema de alocare de 4 miliarde de euro, urmând ca planul să fie depus de România în data de 31 mai 2021.

Conform Master Planului General de Transport, Autostrada A7 are o lungime totală de 329 kilometri, urmând traseul Ploiești (județul Prahova) – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani (judeţul Iași). Raportat la tronsoane, pentru sectorul Ploiești – Buzău a fost înaintat proiectul tehnic, pentru sectorul Buzău – Focșani au fost finalizate investigațiile geotehnice și au fost avizate în cadrul Comisiei Tehnice pentru Siguranța Circulației nodurile rutiere și dotările autostrăzi, pentru sectorul Focșani – Bacău studiile geotehnice sunt în curs de realizare iar pentru sectorul Bacău – Pașcani investigațiile geotehnice se apropie de finalizare, au fost obținute certificatele de urbanism, procesul de obținere a avizelor este în curs iar prestatorul a înaintat studiul de fezabilitate, cu observații.

Se mişcă lucrurile şi pe A8

Cei de la USR PLUS, filiala Iaşi, vind, la rândul lor, cu o veste bună:

A8 nu mai este un vis. Vineri încep lucrările de proiectare pentru tronsonul de autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni, conform anunțului CNAIR.

„Acesta este rezultatul muncii în echipă și al întâlnirilor de lucru săptămânale, la care am participat împreună cu colegii mei parlamentari. Mulțumesc ministrului Cătălin Drulă pentru sprijinul pe care îl oferă pentru A8 precum și secretarului de stat Covăsnianu Adrian – Secretar de Stat pentru contribuția sa în acest demers. Parlamentarii USRPLUS din Iași (Cristi Berea, Marius Bodea, Cosette Chichirău, Filip Havarneanu) au susținut societatea civilă in demersurile pro autostradă și iată că după 6 luni de guvernare, proiectul pentru construcția A8 începe să prindă contur.

Continuăm să susținem și să monitorizăm stadiul lucrărilor de proiectare și execuție pentru A7 și A8; care sunt de o importanță vitală pentru ieșeni”, spune Monica Berescu, liderul PLUS Iaşi.

 

Related Articles

Back to top button