Evenimentul face parte din sectiunea Content Creation din cadrul Romanian Creative Week
Au fost selectate opt filme artistice și documentare premiate la nivel internațional pentru opt dezbateri despre artă și artiști în Sala Voievozilor a Palatului Culturii.
Festivalul are loc pana pe 27 mai și va marca o serie de premiere.
Filmele sunt proiectate în Sala Voievozilor a Palatului Culturii, de la ora 19:00. Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.
Proiecția de deschidere a festivalului de film al RCW a fost drama cinematografică „Here”, în regia lui Bas Devos. Filmul prezintă povestea lui Ștefan, un muncitor român în construcții care trăiește în Bruxelles și este pe cale să se mute înapoi acasă. În semn de rămas bun, el gătește o oală mare de supă cu resturile din frigider, pentru a o împărtăși cu prietenii și familia din Belgia. În mijlocul acestor pregătiri de plecare, întâlnește o tânără de origine chinezo-belgiană care lucrează la un doctorat despre licheni și mușchi. Atenția ei pentru cei atât de puțin vizibili îl oprește, însă, din drum.
Filmul a câștigat, în luna februarie, competiția Encounters din cadrul Festivalului Internațional de Film de la Berlin. Teo Corban, actor al Teatrului Național „Vasile Alecsandri” din Iași, care a decedat la începutul acestui an, a jucat ultimul său rol în acestă producție. Moldova Film Festival a organizat un moment comemorativ pentru acesta, la care s-au alăturat fiica artistului, actrița Ioana Corban, și colegi de-ai săi de la Naționalul ieșean.
A fost prezent și Ștefan Gota, actor de origine română stabilit în Belgia și protagonistul dramei „Here”, care a venit la Iași special pentru această proiecție de deschidere a festivalului și pentru a vorbi despre experiența alături de Teo Corban.
#TheSenseOfWonder al filmului „Here” a fost ascuns în simplitatea naturii și în verdele care a conturat întreaga acțiune, de la început până la final. Pădurea din Bruxelles și aspectul ei atât de asemănător cu cele de acasă, din România, sunetul naturii, liniștea tulburată de furtună, toate acestea au tradus căutarea și trăirile protagonistului.
In aceste zile, la Iasi, are loc cea de-a treia ediție a Romanian Creative Week, cel mai important eveniment dedicat industriilor creative românești.
Moldova Film Festival
Cele opt filme care vor putea fi văzute până pe 27 mai, în cadrul Moldova Film Festival, sunt:
Secțiunea Special Screening
• „Ghost Tropic” (Belgia, Țările de Jos – 2019), în regia lui Bas Devos – 20 mai.
Khadija, o femeie de serviciu maghrebiană, adoarme în ultimul metrou după o seară lungă la muncă. Se trezește la capătul liniei și nu are de ales decât să se îndrepte spre casă pe jos, în timp ce Bruxelles-ul doarme, ceea ce îi oferă ocazia de a admira îndeaproape frumusețea orașului pe care îl numește acum acasă.
• „Hellhole” (dramă, Belgia, Țările de Jos – 2019), în regia lui Bas Devos – 21 mai
Hellhole este un experiment artistic exigent despre alienarea resimțită în spațiul urban, portretul unui oraș răvășit în imagini enigmatice: în miezul său se află Bruxelles-ul și poveștile obsedante ale celor rătăciți în acest oraș.
Contemporay Masters
• „Drama fantasy Piaffe” (Germania, 2022), în regia lui Ann Oren – 22 mai
Filmul este povestea Evei, o artistă introvertită care se străduiește să creeze sunete pentru o reclamă în care apare un cal. Cuprinsă de energia unei cozi de cal care îi crește din propriul corp, ea seduce un botanist într-o aventură neobișnuită.
• „The cloud in her room” (dramă, Hong Kong, China – 2020), în regia lui Zheng Lu Xinyuan – 23 mai.
„Oniric”, „tranzitoriu”, „confuz în mod conștient” – aceștia sunt termenii folosiții de critici pentru a descrie filmul de debut al regizorului Zheng Lu Xinyuan, care o urmărește pe Muzi, o tânără care se întoarce în orașul natal Hangzhou, din China, al cărui peisaj s-a schimbat aproape complet.
Secțiunea Books on Film
• Documentarul „Hamlet Syndrome” (Polonia, Germania – 2022), regizat de Elwira Niewiera și Piotr Rosolowski – 24 mai
Cu câteva luni înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, în 24 februarie 2022, cinci tineri participă la o punere în scenă unică, ce își propune să traseze paralele între experiențele lor de război și Hamlet, piesa lui Shakespeare.
• Drama „Losing Ground” (SUA, 1982), în regia lui Kathleen Collins – 25 mai
Este una dintre primele lungmetraje realizate de o femeie afro-americană. Filmul este unic din multe puncte de vedere, dar mai ales pentru reprezentarea burgheziei afro-americane. Losing Ground este un exemplu rar de film feminist centrat în jurul unei protagoniste feminine de culoare, cu un comportament complex, intelectual și discret.
• Documentarul „A marble travelogue” (Țările de Jos, Hong Kong, Grecia), în regia lui Sean Wang – 27 mai
Cu o abordare blândă și un umor ironic, documentarul chinezo-olandez prezintă un proces care merge de la obținerea marmurei la producție, vânzare și consumator. Filmul face conexiuni complexe și evidențiază aspirațiile europene ale clasei de mijloc chineze într-un stil discret, dar care seduce din punct de vedere vizual.