stiri

USR vrea alianta cu PNL la Iasi doar impotriva primarului Chirica

USR PLUS Iaşi susţine că va încheia o alianţă cu PNL la nivel local doar împotriva edilului Mihai Chirica, nu pentru susţinerea acestuia, filiala municipală USR PLUS cerând liberalilor să-i retragă lui Chirica sprijinul politic, se arata intr-o postare pe Facebook.

Mai jos redam comunicatul integral.

“USR PLUS Iaşi solicită PNL Iaşi retragerea sprijinului politic acordat inculpatului Mihai Chirica; o alianţă între USR PLUS şi PNL poate fi formată numai împotriva lui Mihai Chirica şi nu pentru susţinerea lui.

Negocierile cu organizaţia municipală PNL Iaşi cu privire la o alianţă locală se pot desfăşura doar atunci când orice persoană cercetată penal, membru de partid, îşi pierde sprijinul politic. Este inadmisibil ca la masa negocierilor să participe Mihai Chirica, persoană cercetată în două dosare penale pentru infracţiuni de corupţie în exercitarea funcţiei publice. Rezultatul negocierilor va sta întotdeauna sub umbrela suspiciunii de intenţii ascunse şi jocuri de interese atât timp cât partenerii de negociere susţin o persoană cercetată penal. PNL Iaşi are obligaţia morală de a retrage sprijinul politic lui Mihai Chirica, dacă îşi doreşte să servească interesele cetăţenilor din municipiu şi nu doar ale celor care fac parte din grupuri infracţionale organizate.

USR PLUS Iaşi continuă negocierile pentru Proiectul de Buget doar în următoarele condiţii asumate de Primăria Iaşi:

1. Organizarea de îndată a unui concurs pentru ocuparea poziţiei de City Manager.

2. Organizarea de îndată a unui concurs pentru ocuparea poziţiei de Arhitect Şef.

3. Organizarea de îndată a unui concurs pentru ocuparea poziţiei de Director Executiv al Direcţiei de Transformare Digitală şi Implementare Smart City.

4. Acceptarea unui reprezentant din partea USR PLUS în comisia de recrutare pentru poziţiile mai sus menţionate, care va participa la supravegherea corectitudinii concursurilor.

5. Obligaţia de a transparentiza toate documentele de interes public (contracte, documente de urbanism, cheltuieli efectuate etc), prin intermediul unei platforme dedicate, în decurs de maximum 8 luni de la aprobarea Bugetului. Prin intermediul acestei platforme, Primăria Iaşi se angajează la adoptarea şi implementarea transparenţei, astfel:

TRANSPARENŢA CHELTUIRII BANILOR PUBLICI

– publicarea tuturor contractelor de achiziţii publice/acordurile-cadru încheiate în ultimii 6 ani, grupate pe secţiuni anuale, inclusiv anexele şi, după caz, actele adiţionale ale acestora. Documentele mai vechi de 6 ani vor fi adaugate ulterior, dar nu mai tarziu de 31.12.2022.

– publicarea pe site-ul Primăriei a Programului Anual de Achiziţii Publice realizat de Primărie şi instituţiile/societăţile comerciale din subordine.

TRANSPARENŢA ÎN OCUPAREA FUNCŢIILOR PUBLICE

– publicarea tuturor anunţurilor privind organizarea concursurilor de ocupare a funcţiilor publice la Primărie şi instituţiile/societăţile comerciale din subordine în presa locală, pe paginile de social media, într-un timp rezonabil (minimum 30 de zile), pentru a oferi egalitate de şanse tuturor candidaţilor interesaţi.

– publicarea rezultatelor şi criteriilor de selecţie aferente concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor publice.

– anunţarea tuturor transferurilor la Primăria Iaşi sau la societăţile subordordonate

Consiliului Local, de la alte societăţi de stat sau private, conform legii. În această direcţie, se poate transmite o informare lunară către Consiliul Local, abonaţii la newsletterul primăriei şi către presa locală cu centralizarea tuturor transferurilor realizate în luna anterioară.

TRANSPARENŢĂ ÎN URBANISM

– publicarea tuturor certificatelor de urbanism, reglementărilor din Planul Urbanistic General şi Regulamentul Local de Urbanism pentru fiecare certificat de urbanism, publicarea avizelor Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism, inclusiv motivarea tehnică detaliată în cazul respingerii acestora, publicarea PUZ-urilor, etapelor de consultare publică, autorizaţiilor de construire şi proceselor verbale de recepţie şi edificare. Toate acestea trebuie să fie cuprinse într-un sistem integrat, disponibil online şi cu filtre de căutare, pentru ca orice ieşean să aibă la îndemână toate informaţiile despre orice proiect imobiliar. Publicarea documentelor se va face în integralitatea lor, nu doar a numerelor de înregistrare.

TRANSPARENŢĂ ÎN PRIVINŢA PROIECTULUI DE BUGET

– publicarea proiectului de buget final pus în dezbaterea publică în forma în care este prezentată consilierilor, dar şi într-o manieră accesibilă tuturor, prin utilizarea unor grafice şi analize simplificate pentru a putea fi înţeles cu uşurinţă de fiecare ieşean.

– publicarea rectificărilor bugetare aprobate în forma dezbătută în plenul Consiliului Local, dar şi într-o manieră accesibilă tuturor, prin utilizarea unor grafice şi analize simplificate pentru a putea fi înţelese cu uşurinţă de fiecare ieşean.

– publicarea listei obiectivelor de investiţii cu indicarea tuturor surselor de finanţare şi o prezentare a stadiului implementării fiecărui proiect de investiţie.

6. Realizarea unui audit extern asupra activităţii economico-financiare şi de contractare-achiziţii a Primăriei Iaşi şi a societăţilor comerciale aflate în subordinea Consiliului Local Iaşi în perioada 2016-2021, imediat după aprobarea Bugetului anului 2021. Linia bugetară va fi inclusă în cadrul acestui buget. Auditul va fi realizat de către 2 firme din mediul privat, de renume internaţional, care vor fi selectate în urma unei licitaţii publice.

7. Angajarea unei firme de audit extern, cu competenţe, experienţă şi renume internaţional, pentru evaluarea anuală a personalului din Instituţia Primăriei şi din societăţile din subordine.

USR PLUS Iaşi solicită ca negocierile să se desfăşoare fără prezenţa lui Mihai Chirica, care este cercetat în două dosare penale pentru infracţiuni de corupţie. După asumarea în scris a celor şapte condiţii de mai sus de către Primăria Iaşi, PNL Iaşi poate desemna o echipă pentru negocierea amendamentelor propuse de consilierii USR PLUS cu privire la investiţii în infrastructură, educaţie şi mediu, reducerea cheltuielilor de funcţionare şi creşterea cheltuielilor de dezvoltare”

Related Articles

Back to top button